آموزش مقدماتی تریگر نویسی در WorldEdit
welcome to Playersland
Playersland

 

سلام

بلاخره وقت این شد که آموزش تریگر نویسی رو بذارم سعی می کنم جزئی  و قدم به قدم توضیح بدم که جایی از اون مشکلی پیدا نکنید:

اول از همه تریگر نویسی به چه معناست:

تریگر تویسی مشابه برنامه نویسی هست ولی نیازی به دانش برنامه نویسی نداره و به این صورته که شما باید با استفاده از  سه قسمت event ؛ condition و Action

اتفاقی رو طرح ریزی کنید و با اون کار های خیلی جالب مثل اسپل سازی . طراحی multiboard و ... انجام بدید

اما توضیح قسمت های اصلی تریگر نویسی

Event  :به معنی اتفاق هست و می تونید جوری تعریف کنید که اگر یک اتفاق افتاد یک سری عمل انجام بشه (مثلا اگر 1 ثانیه بگذره یا یک یونیت کشته بشه)

Condition :شرایط هر تریگر در این قسمت قرار می گیره که نسبت به event ساخته میشه و شرایط را برای event تعیین می کنه و Action اتفاق نمی افته مگه این که همه ی شرایط

Actions : عمل ها و دستور هایی که ما نسبت به event و در صورت مطابقت با  condition ها اجرا می شه و کاری رو انجام میده

 

همون طور که توی آموزش مقدماتی مپ توضیح داده شد تریگر نویسی اساس یک مپ سازی پیشرفته و جالب هست .

توضیح Trigger Editor و قسمت های اون:

برای باز کردن منوی Trigger Editor دکمه ی F4 رو بزنید یا این دکمه

قسمت های  Trigger editor :

1- این قسمت تریگری هست که ساخته شده  و می تونید در این قسمت اسم تریگر رو عوض کنید

2- این قسمت پوشه ها برای طبقه بندی تریگر ها هست که همیشه یک تریگر install با category به طور اوتوماتیک ساخته میشه که برای مپ های غیر melee و custom باید قسمت 1 و2 رو پاک کنید

3-  برای ساختن category روی این قسمت کلیک کنید

4-  برای ساختن تریگر جدید روی این قسمت کلیک کنید

5- قسمت توضیحات که بازم برای طبقه بندی استفاده میشه روی این قسمت کلک کنید تا یک comment بسازید

6- متغییر های تریگر ها در این قسمت ساخته میشه که در آموزش های بعدی variable ها و طریقه ی ساخت اون ها رو توضیح می دم

7-تیک enabled برای اینه که یک تریگر رو فعال یا غیر فعال کنید مثلا به یک تریگر نیاز ندارید و با برداشتن این تیک تریگر رو غیر فعال می کیم

8- تیک Initially on برای خاموش کردن  تریگر به کار میره (با غیر فعل کردنش فرق داره چون اگه تریگر خاموش بشه بعدا میشه با تریگر دوباره اونو روشن کرد )

9- در این قسمت می تونید توضیحات رو برای هر تریگر بنویسید بیشتر برای توضیح کلی تریگر و variable ها کاربرد داره

10-  قسمت Event ها

11-  قسمت Condition ها

12- قسمت Action ها

چطور یک تریگر بسازیم و event ها و Conditon و Action بسازیم

برای ساخت تریگر توی شکل بالا قسمت 4

و برای ساختن  Event و Condition و Action می تونید روی دکمه های مربوطه در بالای صفحه کلیک کنید

یک تریگر با چنتا Event به صورت Or عمل می کنه یعنی مثلا اگه فلان اتفاق یا هر کدوم از Event های بهدی اتفاق بیفته ادامه ی تریگر صورت بگیره بیشتر برای ساخت یک تریگر چند منظوره برای هر کدوم از player ها به کار میره

یک تریگر با چند Condition به صورت And عمل می کنه یعنی اگه شرط X و شرط Y توی تریگر پشت سر هم قرار بگیره درصورتی Action ها انجام میشن که هر دو شرط درست باشن البته condition های ویژه ایی هم وجود دارن مثل And و Or که این کار رو انجام می دن و بهتر هم عمل می کنن ولی درحد یک نکته اینو بدونین

برای Action ها که هیچ محدودیتی وجود نداره شما تا بینهایت می تونید Action به تریگر اضافه کنید!

حالا شاید بهتر باشه یک تریگر ساده بسازیم !

یک تریگر 2 قسمتی با Event و Action

خوب درمورد Event که فکر کنم معلوم باشه منظور اینه که 5 ثانیه از شروع بازی می گذره

یک هیرو برای پلیر 1 در نقطه ی (regrion 1 یک منطقه هست ) به  روبه روی ( نقطه ی خودش)

ساخته بشه

این تریگر تقریبا ابتداییه

تریگر بعدی یک تریگر سخت تر و 3 قسمتی با Event و condition و Action هست

به این تریگر دقت کنید!

یک یونیت وارد منطقه ی 1 میشه اگر نوع اون یونیت paladin یا هیرو قبلی که ساختیم باشه

به یونیت order بده که به منقطه ی 2 حرکت کنه

order دادن یعنی این که ما با تریگر به یونیت فرمان بدیم که یک اسپل اجرا کنه یا کار های این چنینی

الان ما با تریگر قبلی یک تریگریگر کامل ساختیم که یونیت X توی نقطه ی 1 ساخته میشه و چون با تریگر دوم مطابقت داره هیرو به منطقه ی 2 حر کت می کنه

تریگر سوم می سازیم که توی اون یک افکت هم اجرا بشه!

به تریگر دقت کنید بازم مثل قبل همون Event برای نقطه ی 2 ساخته شده ولی این تریگر یونیت وارد شده رو می کشه و یک افک مرگ در اون منطقه ایجاد می کنه فقط حواستون اشه باید حتما افکت حذف بشه تا باگی پیش نیاد برای حذف هم با destroy -specialeffect میشه این کارو کرد

من می خوام تریگر رو ادمه بدم که وقتی افکت اجرا شد 5 ثانیه بعد یونیت دوباره در منطقه ی 1 زنده بشه!

این کار با  wait امکان پذیره

اکشن wait به شما این قابلیت رو میده که بتونین تریگر رو ادامه بدین (البته فعلا از wait استفاده کنید بعدا مشکلات استفاده از wait رو توضیح می دم!

خوب با ادامه ی تریگر داریم:

توضیحاتش مثل قبله ولی این دفعه بعد از مردن هیرو در منطقه ی 1 زنده میشه و دوباره همه ی تریگر ها تکرار میشه چون هیرو وارد منطقه ی 1 شده !

درمورد زنده کردن هیرو اینطوری عمل می کنیم Revive hero که به سریع هیرو رو زنده می کنه

این یک طرح ساده در عین حال جالب بود شما می تونید افکت های قشنگتر یا اتفاق های بهتری رو طرح ریزی کنید

امیدوارم که مطلب مفید و قابل فهم بوده باشه  اگه من درمورد action ها زیاد توضیح ندادم چون یکم استفاده از Action ها تجربیه و باید خودتون سعی کنید طرح جالبی بسازید البته اینی که من ساختم خوب نیست چون بدون Variable هست در آموزش های بعدی مزایای استفاده از variable رو به طور کامل توضیح می دم

مپ  مربوط به آموزش هم ساختم تا به درک بهتر شما در تریگر نویسی کمک کنه

دانلود

 منبع: نوشته ی خودم در سایت http://irw3m.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط Blackair